Samen picknicken op een doek

Dinsdag 10 juni 2008

Het thema doeken spreekt onze peuters echt aan. Vandaag hebben we buiten spelletjes gedaan met een groot doek. Het doek wapperen, golven maken zoals in de zee, onder het doek kruipen, ons verstoppen onder het doek, balletje heen en weer bewegen met het doek, ... De peuters vonden het enorm plezant om zich uit te leven met dit grote doek!









Vandaag hebben we ook een nieuw versje geleerd:

Ik kreeg van mama een doekje,
ik steek het in mijn broekje.
Ik haal het er weer uit
als ik mijn neusje snuit.

Dit versje gaat dus over een zakdoek, en samen zijn we begonnen aan onze eigen zakdoek. Stempelen met rolletjes op een stukje stof.






Hier zie je onze eigen gemaakt zakdoeken!



De tent gemaakt van doeken was vandaag nog altijd populair. Gelukkig is ze niet meer naar beneden gevallen en konden de peuters naar hartelust spelen, relaxen, knuffelen, ...







Het was vandaag weer een mooie dag om buiten te spelen. Samen in de speeltuin spelen, dat vinden onze sloebers fantastisch!















Geen opmerkingen: